Spread the love

«Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність

навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати

сили й можливості кожної дитини, дати їй радість

успіху в розумовій праці…»

В.Сухомлинський

Пріоритетним напрямком роботи кожної школи є підвищення якості освіти (не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб’єкта діяльності), що можливе за використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі.

Тому сучасний педагог повинен досконало володіти знаннями в області цих технологій і успішно застосовувати їх у своїй діяльності.

Досвід свідчить, що найефективнішими для розвитку інтелектуального потенціалу школярів під час організації учителем навчального процесу є проблемне, евристичне та інтерактивне навчання, які формують гармонійно розвинуту творчу особу, здатну логічно мислити, знаходити рішення в різних проблемних ситуаціях тощо.

Один урок, як одиниця навчального процесу, не вирішує проблеми обдарованості учнів, такі діти мають значно більший потенціал і тому продовжувати реалізовувати його необхідно у позакласній та індивідуальній роботі з предмету. А саме через організацію учнівських конференцій, захист проектів, залучення дітей до участі у ВУО, інтернет-олімпіад, предметних конкурсах, турнірах тощо.

У нашому районі є приклади ефективного впровадження педагогами інноваційних технологій.

Так, активно використовуючи у своїй педагогічній діяльності проектну технологію навчання – Арнаутова Оксана В’ячеславівна, учитель фізики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 2, не тільки щороку готує переможців ІІІ (обласного) етапу ВУО, а й досягає власних професійних успіхів. Досвід роботи Оксани В’ячеславівни отримав схвалення на обласному рівні і у червні 2017 року занесений до обласної картотеки та анотованого каталогу передового педагогічного досвіду освітян Сумщини.

Ми завжди пишаємося педагогами, які самовіддано працюють та приділяють значну увагу індивідуальній роботі з учнями, так, за підсумками минулого навчального року 17 педагогів району підготували 15 переможців ІІІ (обласного) етапу ВУО та 2-х переможців конкурсу-захисту науково-дослідних робіт МАН.

Найрезультативнішим вчителем 2016-2017 н. р. в організації роботи з обдарованими школярами, учасниками Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, став Слєдзєвський Юрій Богданович, учитель інформатики Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5.

Готовність до інноваційної діяльності є передумовою ефективної діяльності педагога, максимальної реалізації його можливостей, розкриття творчого потенціалу.

Традиції мали місце завжди, але сьогодні пріоритет саме за інноваційною діяльністю, бо творчі та обдаровані діти мають більший потенціал у житті й складають резерв інтелектуального піднесення будь-якої нації.

 

Дудка Ірина Сергіївна, методист з навчальних дисциплін КЗ ТРР «Районний методичний центр»

(з виступу на серпневій конференції педагогічних працівників Тростянецького району 2017 року)