Фестиваль тлумачиться як масове святкове дійство, що включає огляд чи демонстрацію досягнень у певних видах мистецтва. Методичний фестиваль розуміється педагогами галузі освіти Тростянецького району як колективне свято педагогічної творчості, яке розкриває набутий досвід інноваційної професійної діяльності.

Фестиваль педагогічної творчості «Освітні інновації у дії» у Білківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради, який покликаний здійснити показ досягнень у роботі педагогічного колективу над науково-методичною проблемою  «Формування життєво та соціально компетентної особистості шляхом удосконалення освітнього процесу на основі активного впровадження особистісно та компетентнісно орієнтованих підходів, реалізації педагогічного партнерства, створення нового освітньо-розвивального середовища», почав свою ходу 3 грудня 2019 року. У цей день перед гостями – педагогами інших закладів загальної середньої освіти та працівниками районного методичного центру – була розгорнута програма, що включила:

  • вітальний учнівський флешмоб «На зустріч з Новою українською школою». Об’єдналися у цьому моб-арті всі учні 5-11 класів – урочисто й натхненно вини розповіли про переваги у розвитку рідної школи, поділились своїми яскравими дитячими враженнями про шкільне життя, висловили щиру подяку своїм педагогам за турботу про них;
  • виступ-візитівка директора закладу Людмили Борисівни Маленко. У розповіді керівник окреслила пріоритети та проблеми, на вирішення яких спрямовує свою діяльність колектив, повідала про професійні інтереси та успіхи педагогів, творчі досягнення школярів;
  • відкритий урок у 2-му класі з предмету «Я досліджую світ» (конспект уроку). Учитель початкових класів Тетяна Анатоліївна Яременко, вивчаючи з учнями тему «Створення мапи захоплення свого класу. Організація виставки «Моє улюблене заняття», продемонструвала високий професійний рівень володіння сучасним педагогічним інструментарієм – педагог,  організовуючи різні форми взаємодії з учнями, майстерно поєднала сучасні інформаційно-комунікаційні, ігрові й інтерактивні технології, словесні, наочно-демонстраційні та практичні методи, прийоми аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування, рефлексії, самооцінювання тощо. Методично досконалий урок, проведений на засадах компетентнісного підходу та педагогіки партнерства,  рольова гра «Іменники та прикметники», учасниками якої, занурившись у світ дитинства, стали педагогічні працівники, сформували чітке уявлення щодо високих професійних якостей учителя та його ефективної системи роботи з виконання завдань Концепції Нової української школи, реалізації державних освітніх стандартів початкової освіти;
  • відкритий урок інтегрованого курсу «Мистецтво» у 1-му класі з теми «Зимові ритми». Учитель музичного мистецтва Олена Василівна Кошель, організовуючи мистецьку подорож першокласників у чарівний світ зимової музики, формувала їх знання про засоби музичної виразності, розвивала вокально-хорові й творчі здібності, виховувала слухацьку й виконавську культуру, ціннісне ставлення дітей до музичних творів – класичних, народних. Урок для першокласників став міні-концертом для гостей, де успіх мали дитячий хор, шумовий оркестр, соло вчителя-домбриста, танцювальна фізична зарядка тощо;
  • тренінг для педагогічних працівників із теми «Нова українська школа: вчимося працювати по-новому». Практичний психолог закладу Юлія Миколаївна Ломова продемонструвала можливості психолого-педагогічної взаємодії практичного психолога та вчителя у подоланні професійних утруднень останніх, що заважають досягненню ефективності освітнього процесу, творчому зростанню учня Нової української школи. Усвідомлення актуальності проблеми допомогло спеціалісту психологічної служби ефективно організувати виконання колегами ряду таких тренувальних вправ, які забезпечили створення позитивного мікроклімату у середовищі, активне та щире спілкування між педагогами, їх відвертість під час самоаналізу та самооцінки, формування мотивації щодо цілеспрямованого особистісного зростання, подальшого професійного розвитку.

На етапі підбиття підсумків першого дня фестивалю було проведено  бліц-інтерв’ю з теми «Науково-методична робота – засіб  трансформації інноваційних педагогічних ідей у практику професійної діяльності педагогічних працівників: «Так!» чи «Ні!»?». А якої думки ви?

 Волочаєва Лариса Анатоліївна,  директор

комунального закладу Тростянецької районної ради

«Районний методичний центр»