Фестиваль педагогічної творчості «Освітні інновації у дії» продовжує крокувати закладами загальної середньої освіти Тростянецького району. Так, 20 грудня 2019 року педагогічні працівники освітянських закладів району мали змогу ознайомитися з досвідом роботи педагогічного колективу Станівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів над науково-методичною проблемою «Формування життєвих компетентностей учнів на основі організації їх навчально-творчої діяльності на уроках та в позаурочний час засобами інформаційно-комунікаційних технологій».

У рамках програми загальношкільного методичного фестивалю відбулися:

  • привітання-візитівка директора Станівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Григор’євої Ірини Леонідівни. Вітаючи гостей з відкриттям фестивалю, керівник закладу  ознайомила присутніх із результатами дворічної роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою, яка забезпечила здійснення нового підходу щодо організації освітнього процесу в закладі, створенню необхідних умов для розвитку, саморозвитку та самореалізації особистості з відповідними компетентностями, запровадженню педагогами нетрадиційних педагогічних технологій, сучасних і оригінальних методик викладання навчальних дисциплін із використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
  • ранкова зустріч у 1 класі з теми «Які свята відзначають узимку в Україні?». Учитель початкових класів Драновська Людмила Володимирівна, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, керівник РМО вчителів початкових класів ЗЗСО Тростянецького району, професійно продемонструвала педагогічні засоби щодо впровадження Концепції Нової української школи, створення позитивної атмосфери в учнівському колективі, реалізації принципу партнерства в освітньому процесі тощо. Доброзичлива ранкова зустріч педагога зі своїми вихованцями сприяла розвитку умінь учнів формулювати та висловлювати власну думку, формуванню навичок комунікації, організації продуктивної співпраці. Протягом заняття, використовуючи Лего-цеглинки, куб Блума, вчитель майстерно навчала учнів, діючи в колі та групах, співпрацювати, дослухатися один до одного, утримуючись від критики інших, поважати кожного як особистість. Наприкінці заняття діти разом із педагогом, усміхаючись один одному, даруючи свою усмішку Всесвіту, прикрасили Різдвяну ялинку фігурками різного кольору. Педагог довела колегам, що саме такі заняття створюють умови для позитивного спілкування, сприяють формуванню соціальних компетентностей учнів, реалізації ідей національно-патріотичного виховання, збагаченню уявлення молодших школярів про традиції та звичаї українського народу;
  • відкритий урок у 5-му класі з фізичної культури. Мандрико Олександр Вікторович, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, провів урок відповідно до створених у навчальному закладі умов, успішно реалізуючи навчальні, оздоровчі та виховні завдання, забезпечивши певний вклад свого предмета у формування ключових компетентностей особистості. Чіткість проведення уроку, його оптимальний темп, дотримання важливих дидактичних принципів, урахування вікових особливостей учнів, раціональне використання педагогічних засобів, у тому числі й інформаційно-комунікаційних технологій, сприяли реалізації завдань щодо зміцнення здоров’я учнів, їх фізичного та духовного розвитку, підвищення самостійності й активності. Ефективне поєднання на уроці різноманітних методів навчання (ігровий, змагальний, наочний, колового тренування тощо) дозволили педагогу успішно організувати роботу щодо вдосконалення рухових здібностей учнів, формування уважності, активності, свідомого їх ставлення до виконання вправ, розвитку інтересу до занять фізичною культурою та спортом, здорового способу життя, які у цілому є умовою успішної соціалізації та самореалізації особистості в суспільстві;
  • фрагмент уроку в 3 класі з літературного читання (тема «Світ казок Зірки Мензатюк. Казка «Небилиці про рукавиці»»). Учитель початкових класів Міщенко Інеса Анатоліївна, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, організувала для дітей казкову подорож, у рамках якої учні   знайомились із життям і творчістю Зірки Мензатюк, удосконалювали навички виразного та правильного читання прозового твору, вміння  знаходити у тексті відповіді на запитання, читати речення з відповідною інтонацією тощо. Запроваджені вчителем на уроці освітні методи та прийоми  сприяли збагаченню словникового запасу учнів, розвитку їх зв’язного мовлення, пізнавального інтересу, логічного мислення, творчої уяви. Цілеспрямовано й системно використовуючи в освітньому процесі інтерактивні технології (ігри «Мікрофон», «Кубик Блума», «Ромашка Блума»), колективні, групові та індивідуальні форми навчання, Інеса Анатоліївна майстерно та послідовно формує в учнів предметні та ключові компетентності, тим самим сприяє розвитку інтелектуальної, вихованої, комунікабельної, успішної, творчої та  ініціативної особистості, здатної жити в сучасному суспільстві, реалізувати себе у житті;
  • фрагмент позакласного заходу у 4 класі – свята-казки «В гостях у цариці Математики». Учитель початкових класів, спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії Мироненко Галина Михайлівна, використовуючи у цікавій формі математичні вправи та завдання, провела з учнями інтелектуальну мандрівку. Проведений захід сприяв підвищенню навчально-пізнавальної активності учнів, розвитку їх уваги та логічного мислення, інтересу до предмета. Педагог продемонстрував, що така форма позакласної роботи з математики сприяє формуванню у молодших школярів навичок самостійної діяльності, здатності застосовувати свої знання на практиці, розвитку їх творчого потенціалу, критичного мислення, вихованню  моральних якостей, що є основними складовими розвитку особистості дитини, запорукою вирішення важливих завдань української національної школи;
  • виховний захід для учнів 5-9 класів у формі ток-шоу «Святий Миколай, ти до нас завітай». Класні керівники 5-7 класів – Овчаренко Валентина Володимирівна, учитель математики, фізики, інформатики, Макаренко Юлія Валеріївна, учитель англійської мови, Дробітько Ольга Василівна, учитель української мови та літератури, педагог-організатор, учитель історії Касьяненко Марина Олександрівна провели святковий захід, використовуючи такі інноваційні методи як рольова гра, проектна технологія, флеш-інтерв’ю. Докладаючи зусиль на шляху до досягнення мети виховного заходу – розвитку у дітей творчих здібностей, мотивації до добрих вчинків, бажання берегти свою національну культуру, здобувати знання із цілющого джерела народної мудрості пращурів тощо – педагоги здійснили цікавий художньо-образний, театралізований музичний екскурс до історії та традицій  рідного народу і народів світу щодо святкування Дня Святого Миколая,  створили святкову атмосферу дружби, чуйності та любові до ближнього, віри, надії, добра, щирості, милосердя, радості.

Проведений у Станівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів фестиваль педагогічної творчості «Освітні інновації у дії» дав можливість педагогічним працівникам закладу продемонструвати свої професійні знання та вміння, винахідливість і творчість у вирішенні сучасних освітніх завдань, усвідомити, що бути вчителем – це справжнє мистецтво.

За змістовний показ практичного досвіду впровадження науково-методичної теми (району/закладу/особистої) кожному педагогу Станівської загальноосвітньої школи складено подяку відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації Сумської області (начальник Кузуб П.В.) та Комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр» (директор Волочаєва Л.А.).

«У справжнього вчителя – найважче і найрадісніше життя, трепетно хвилююча і болісно складна творчість, незбагненно тонкі і вічновдосконалювані інструменти, якими він діє на людську душу», так  писав великий педагог-гуманіст Василь Олександрович Сухомлинський.  Отже, творчих вам злетів, педагогічні працівники Станівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів! Бажаємо не зупинятися на досягнутому, а впевнено крокувати на шляху до нових перемог у розбудові Нової української школи.

Громова Віра Іванівна, методист комунального закладу

Тростянецької районної ради «Районний методичний центр»