12 квітня 2019 року освітяни Тростянецького району – керівники закладів дошкільної освіти, вихователі дошкільних груп ДНЗ та НВК, працівники науково-методичної установи – об’єдналися для участі у районній панорамі педагогічної творчості з теми «Реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти».

Базовими установами були визначені комунальні дошкільні навчальні заклади Тростянецького району «Зірочка» Станівської та «Ромашка» Буймерської сільських рад.

 

У рамках демонстрації досвіду педагогів КДНЗ (дитячий садок) «Зірочка» Станівської сільської ради відбулися:

  • візитівка закладу з теми «Особистісне становлення й творча самореалізація дитини в умовах закладу дошкільної освіти». Завідувач Аліна Миколаївна Бекетова змалювала портрет дитячого садочку, розповівши про особливості діяльності педагогічного колективу на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти, зокрема, про її спрямованість на гармонійний розвиток, реалізацію природного потенціалу дитини, створення сприятливих умов для формування її особистісної зрілості, базових якостей, соціально-моральний розвиток із  орієнтацією на загальнолюдські й національні цінності;
  • презентація досвіду роботи гуртка «Талановиті пальчики», під час якої вихователь Олена Володимирівна Корольова, керівник гуртка, запропонувала колегам огляд виставки дитячих робіт, виконаних у нетрадиційних техніках малювання – свічкою, ватними паличками, зім’ятим папером тощо;
  • свято-розвага для вихованців різновікової групи з теми «Весна у нашому садочку», яке провела вихователь Наталія Володимирівна Корецька. Яскраве дитяче свято було наповнене веселими українськими піснями, хороводами, іграми, таночками, віршами, через які розкривалися образи сонця, птахів, квітів, що у цілому символізували оновлення життя, пробудження природи. Вдало підібрані педагогом музичні образи та репертуар сприяли яскравому творчому самовираженню кожної дитини. Проведені вихователем музичні розваги у вигляді концерту, театральних дійств, інсценівок викликали у малят бурхливі позитивні емоції. Щирість маленьких акторів, які, крім того, ще й впевнено демонстрували свої музичні здібності, свідчила про їх любов до рідної української землі, її народу, пронизувала теплом серця дорослих глядачів.

Педагоги КДНЗ (дитячий садок) «Ромашка» Буймерської сільської ради представили до уваги гостей:

  • завідувач Зоя Михайлівна Комишанська – візитівку закладу з теми «Особливості організації життєдіяльності дітей різновікової групи у закладі дошкільної освіти: створюємо умови для формування базових якостей особистості». Керівник закладу розкрила систему роботи педагогічного колективу, спрямовану на виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, реалізацію завдань національно-патріотичного виховання дошкільнят, розвиток їх творчих здібностей і набуття соціального досвіду;
  • вихователь Олена Михайлівна Пушкар – заняття для дітей різновікової групи з теми «Народні обереги. Український віночок». Особливу увагу педагог приділила розвитку мовлення, мислення, уяви, фантазії, естетичних смаків дітей тощо. По-материнськи навчала своїх вихованців любити рідну мову, виховувала повагу до народних звичаїв і традицій, національних оберегів, українського фольклору, любов до України. Педагог засвідчила свій професіоналізм у ефективному використанні інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій, методів проблемного навчання, індивідуальних, групових і колективних форм навчальної  діяльності. Цікаво та професійно Олена Михайлівна провела з вихованцями дидактичні ігри «Яка наша Україна?», «Яка наша мова?», «Збери віночок», «Ти лети, віночку!». Діти виразно декламували вірші, з великим інтересом слухали легенди та відгадували загадки, весело й завзято виконували українські народні танці, старанно виготовляли українські віночки-обереги.

Завітав до дитячого садочка й голова Буймерської сільської ради Комишанський Микола Михайлович – розповів про існуючи проблеми, висловив свої ідеї щодо шляхів їх вирішення, поділився планами з розвитку освітнього середовища дитячого садочку.

Однією із ефективних форм професійного навчання є майстер-клас, проведення якого базується на передачі педагогом-майстром свого досвіду шляхом прямого чи коментованого показу впроваджуваних ним  методів, прийомів і форм педагогічної діяльності, відпрацювання педагогами, що навчаються у майстра, прийомів вирішення поставленої майстер-класом педагогічної проблеми.

Районна панорама педагогічної творчості передбачала проведення двох таких практичних занять із майстрами. Так, Олена Михайлівна Пушкар, вихователь КДНЗ (дитячий садок) «Ромашка» Буймерської сільської ради, провела для колег педагогічний майстер-клас із теми «Тістопластика як один із видів декоративно-вжиткового мистецтва. Методи навчання тістопластиці у закладі дошкільної освіти». Учасники методичного заходу під керівництвом педагога виконали практичну роботу зі створення Великодніх писанок. Наталія Михайлівна Шубіна, вихователь КДНЗ (ясла-садок) «Червона шапочка» Білківської сільської ради, запропонувала майстер-клас із теми «Декорування інтер’єру в українському стилі. Виховуємо творчу особистість дошкільника», у ході якого колеги навчалися розфарбовувати об’ємні гіпсові квіти, виготовлені напередодні майстром. Обидва навчальних заняття викликали значний інтерес учасників методичного заходу та дали успішний результат – кожен «учень» виготовив свою Великодню писанку та створив Чарівну квітку.

Продовженням заходу стала Інформаційна трибуна керівника районного методичного об’єднання працівників дошкілля Ольги Вікторівни Команової, завідувача КДНЗ (ясла-садок) «Червона шапочка» Білківської сільської ради, яка представила досвід роботи педагогічного колективу з виховання патріотичних почуттів у дітей старшого дошкільного віку. У своєму виступі педагог позиціонувала ряд засобів національно-патріотичного виховання дошкільнят, зокрема: національні куточки як елемент освітнього середовища; історичні екскурсії-подорожі селом; екологічні екскурсії та спостереження за природою; народознавчі ігри; українські народні розваги та свята;  образотворча діяльність з декоративного розпису; тематичні тижні, присвячені народним ремеслам, фольклору, українській мові, рідному селу, видатним українським митцям тощо. Завершуючи презентацію досвіду, педагог зазначила, що найпотужнішим чинником у вихованні дітей є світогляд педагога, його особистий приклад, погляди, думки, активна життєва позиція.

Підбив підсумки Панорами методичний діалог між колегами з науково-методичної теми «Реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти», під час якого педагоги обмінялись думками та враженнями.

Цей методичний день був сповна насичений позитивними емоціями – кожного переповнювали радість, задоволення, захват, любов, вдячність… Адже зустрілися для спілкування люди щирі, відкриті, творчі, закохані у свою професію, з усвідомленим ставленням до саморозвитку, бажанням   продуктивно працювати на благо дитини.

 

Волочаєва Лариса Анатоліївна, директор

КЗ ТРР «Районний методичний центр»

 

Громова Віра Іванівна, методист

КЗ ТРР «Районний методичний центр»