У грудні 2019 року освітяни Тростянецького району підводять підсумки роботи над єдиною науково-методичною проблемою «Забезпечення особистісного розвитку дитини, її творчого потенціалу, підвищення рівня соціалізації та адаптації до життя у громадянському суспільстві шляхом удосконалення освітнього процесу на основі активного впровадження особистісно та компетентнісно орієнтованих підходів, реалізації педагогічного партнерства, створення нового освітньо-розвивального середовища», дослідження та первинне впровадження якої тривало впродовж 2-х років – 2018 та 2019.

Однією із форм методичної роботи, орієнтованою на висвітлення професійно-особистісного досвіду педагогічних працівників, стала методична арена (матеріали 42-х педагогів-конкурсантів доступні для ознайомлення користувачам сайтів відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації (http://osvita.trost.net.ua/, стаття у новинах «Районна методична арена: мультимедійна презентація професійного досвіду» від 25.11.2019) та комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр» (попередня стаття – від 29.11.2019).

Для висвітлення досвіду роботи педагогічних колективів у цілому над певною проблемною темою закладу освіти до структури методичної роботи були введені фестивалі педагогічної творчості  «ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ У ДІЇ», цикл яких почався 21 листопада 2019 року з демонстрації педагогами  Люджанського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Тростянецької районної ради  результатів колективного досвіду в рамках реалізації  науково-методичної проблеми закладу освіти «Формування особистості учня на основі якісної освіти та розвитку його ключових компетентностей, творчих можливостей, самовдосконалення, виховання загальнолюдських цінностей, високої патріотичної свідомості, національної гідності».

У рамках методичного фестивалю тривали:

  • виступ директора Люджанського НВК Валентина Васильовича Панова (розкрито основні досягнення педагогів на шляху впровадження сучасних освітніх реформ і концепцій);
  • «Вернісаж творчих ідей» – виставка-панорама виробів вихованців дошкільної групи, учнів 1-9 класів та педагогів закладу (керівник ініціативної групи педагогів з дослідження українських традицій і народних ремесел  – Тонкошкурик Олена Юріївна, учитель російської мови та літератури, бібліотекар);
  • відкриті уроки вчителів. Учитель математики Подшивайлова Людмила Миколаївна провела урок геометрії у 7 класі з теми «Трикутник. Рівнобедрений трикутник. Розв’язання задач» (представлено досвід роботи з розвитку критичного мислення учнів, їх математичних компетентностей), учитель початкових класів  Кравченко Олена Михайлівна – ранкову зустріч першокласників «Бути здоровим – модно!» (представлено досвід упровадження ігрових технологій, методів педагогіки здоров’язбереження), учитель  початкових класів  Холодова Наталія Володимирівна – урок математики у 3 класі з теми «Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення та ділення» (представлено досвід роботи з використання ігрових технологій), учитель початкових класів Краснікова Любов Іванівна – урок у 2 класі з предмету «Я досліджую світ» із теми «Добро і зло» (представлено досвід  формування ключових компетентностей молодших школярів, загальнолюдських і духовно-моральних цінностей особистості), учитель історії Яковлєва  Оксана Миколаївна – урок історії у 5 класі з теми «Що таке речові історичні джерела» (представлено досвід упровадження комп’ютерних технологій);
  • психологічний тренінг для учнів 7-9 класів із теми «Шлях до творчості», проведений практичним психологом Сорокою Анастасією Юріївною (продемонстровано використання інтерактивних вправ, орієнтованих на формування та розвиток креативності особистості);
  • позакласний захід для вихованців дошкільної групи, учнів 6-9 класів з теми «Перлини української культури», підготовлений творчою групою педагогів – вихователем дошкільної групи Давидовою Світланою Вікторівною, класним керівником 9 класу, учителем біології Клименко Тетяною Іванівною,  класним керівником 7 класу, учителем української мови та літератури Коновець Надією Степанівною. Гучне музично-поетичне святкове театралізоване дійство засвідчило результати системи роботи педагогічного колективу з формування у дітей національно-патріотичних почуттів, любові до свого народу, його історії та традицій,  рідної мови, розкрило особливості організації роботи з національно-патріотичного виховання.

Поряд із зазначеними заходами мали місце й активні професійно-творчі діалоги педагогів із тем «Формування ключових компетентностей здобувачів початкової та базової середньої освіти на уроках математики», «Формування ключових компетентностей особистості засобами діяльнісного підходу», «Вимірювання та розвиток критичного мислення школярів: психологічні інструменти» та ін.

Підведення підсумків фестивалю увінчалось врученням педагогам Люджанського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» подяк відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації Сумської області та комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр».

 

Волочаєва Лариса Анатоліївна, директор

комунального закладу Тростянецької районної ради

«Районний методичний центр»