У заголовок

«Класний керівник року»: історія І(районного) туру

Всеукраїнського конкурсу 2015 року в іменах

Виховання – суттєвий фактор розвитку і формування особистості. Воно коректує вплив спадковості й середовища з метою реалізації соціальної програми розвитку особистості. Виховання розглядається як своєрідний механізм управління процесом соціалізації, ідеальною метою якої є людина, що відповідає соціальним вимогам і, одночасно, протистоїть негативним тенденціям у розвитку суспільства, життєвим обставинам, які гальмують розвиток її індивідуальності.

У системі загальної середньої освіти центральною у реалізації національних ідей щодо виховання  підростаючого покоління, безперечно,  є роль класного керівника, оскільки саме він виступає тією ланкою, яка зв’язує воєдино процеси навчання, виховання та соціалізації учнів. Класний  керівник  є духовним  посередником  між  суспільством  і  дитиною,  організатором  системи  стосунків  на  базі  різноманітних  видів  сумісної діяльності класного колективу, творцем сприятливого морально-психологічного клімату в класі, координатором зусиль педагогів, сім’ї, соціуму – усіх виховних сил суспільства, які впливають на  становлення  та  розвиток  особистості.

З метою сприяння зростанню престижності звання класного керівника, його ролі і статусу як компетентного педагога ХХІ століття у виконанні завдань, покладених Законом України «Про загальну середню освіту» на загальноосвітні навчальні заклади, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України з 2012 року запроваджено Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року», основними завданнями якого визначені наступні:

  • удосконалення фахової майстерності вчителя;
  • виявлення досвіду кращих вчителів – класних керівників, які у практичній роботі ефективно використовують різноманітні форми і методи виховної роботи, інноваційні виховні технології;
  • популяризація педагогічних здобутків класних керівників-новаторів;
  • створення інформаційного освітнього простору з питань роботи класних керівників;
  • привернення уваги представників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадськості до проблем освіти, виховання підростаючого покоління.

Тож, спрямовуючи свою діяльність на досягнення вищезазначених мети та завдань, відділом освіти Тростянецької районної державної адміністрації було організовано проведення І (районного) туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року», який відбувся 26-27 жовтня 2015 року.

Учасниками конкурсу стали 16 класних керівників із 11 загальноосвітніх навчальних закладів:

  • у номінації «Класний керівник 5-7 класів» – 7 педагогів:
  • Савченко Світлана Миколаївна (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 3);
  • Капелько Ілона Іванівна (Білківська ЗОШ І-ІІІ ст.);
  • Топчій Світлана Вікторівна (Боромлянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ);
  • Гашута Ніна Іванівна (Гребениківська ЗОШ І-ІІІ ст.);
  • Скороход Наталія Павлівна (Жигайлівська ЗОШ І-ІІІ ст.);
  • Басова Людмила Іванівна (Полянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ);
  • Овчаренко Валентина Володимирівна (Станівська ЗОШ І-ІІ ст.);
  • у номінації «Класний керівник 8-9 класів» – 5 педагогів:
  • Боброва Галина Єгорівна (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 2);
  • Горова Наталія Олександрівна (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 3);
  • Ковалівніч Юлія Миколаївна (Білківська ЗОШ І-ІІІ ст.);
  • Карпенко Людмила Іванівна (Гребениківська ЗОШ І-ІІІ ст.);
  • Пустовіт Олег Миколайович (Жигайлівська ЗОШ І-ІІІ ст.)
  • у номінації «Класний керівник 10-11 класів» – 4 педагоги:
  • Москальова Ольга Миколаївна (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 1);
  • Лустенко Тетяна Володимирівна (Тростянецька ЗОШ І-ІІІ ст. № 4);
  • Трофімцова Вікторія Анатоліївна (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 5);
  • Задесенець Ксенія Іванівна (Боромлянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ).

На першому етапі педагогічних змагань – 26 жовтня 2015 року – журі, до складу якого ввійшли працівники районного методичного центру та заступники директорів з навчально-виховної роботи, здійснили оцінку конкурсних матеріалів, визначивши у кожній із номінацій пару лідерів. Другий етап районного туру конкурсу запросив лідерів першого етапу для презентацій ними власного педагогічного досвіду виховання учнівського колективу.

Так, змагаючись 27 жовтня 2015 року за звання переможця, 6 фіналістів представили свої професійні ідеї, висвітлюючи зміст та результати роботи над певною науково-методичною проблемою, а саме:

  • Топчій Світлана Вікторівна, класний керівник 5 класу Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ (науково-методична проблема «Формування громадянськості через використання творчого потенціалу особистості»);
  • Капелько Ілона Іванівна, класний керівник 7 класу Білківської ЗОШ І-ІІІ ст. (науково-методична проблема ««Формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів засобами родинно-патріотичного виховання та шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій»;
  • Пустовіт Олег Миколайович, класний керівник 9 класу Жигайлівської ЗОШ І-ІІІ ст. (науково-методична проблема «Національні і загальнолюдські цінності у вихованні компетентної особистості сучасного суспільства»);
  • Ковалівніч Юлія Миколаївна, класний керівник 9 класу Білківської ЗОШ І-ІІІ ст. (науково-методична проблема «Формування високоморальної, творчої, психічно та фізично здорової особистості шляхом використання інтерактивних технологій»);
  • Трофімцова Вікторія Анатоліївна, класний керівник 11-Б класу Тростянецької СШ І-ІІІ ст. № 5 (науково-методична проблема «Розвиток особистості за допомогою творчої взаємодії вчителя і учня»);
  • Задесенець Ксенія Іванівна, класний керівник 11 класу Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ (науково-методична проблема «Виховання моральних якостей, патріотизму через організацію змістовної позаурочної діяльності»).

Презентації досвіду засвідчили активну діяльність класних керівників із залучення учнів у позакласний час, години дозвілля, до різних форм творчої та суспільно корисної діяльності – пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, ігрової, культурної, екологічної. Створення умов для саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації дітей на основі національних та загальнолюдських цінностей, розвиток духовної культури вихованців, їх творчої ініціативи, формування високих моральних якостей та виховання громадянина-патріота – такими вбачають класні керівники пріоритетні завдання у виховній роботі.

За підсумками презентацій власного педагогічного досвіду, у ході яких  конкурсанти розкрили зміст роботи з упровадження основних орієнтирів виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів, технології використання відповідного педагогічного інструментарію у особистій виховній діяльності та результати праці, і були визначені переможцями І (районного) туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»:

  • у номінації «Класний керівник 5-7 класів» – Капелько Ілона Іванівна (Білківська ЗОШ І-ІІІ ст.);
  • у номінації «Класний керівник 8-9 класів» – Ковалівніч Юлія Миколаївна (Білківська ЗОШ І-ІІІ ст.);
  • у номінації «Класний керівник 10-11 класів» – Трофімцова Вікторія Анатоліївна (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 5).

Решта фіналістів отримали почесні звання призерів конкурсу.

Участь в урочистій церемонії підведення підсумків конкурсу та нагородження його учасників узяла голова Тростянецької районної профспілкової організації працівників освіти Валентина Олександрівна Соломахіна, яка, підкреслюючи вагомість прийнятого педагогами-конкурсантами рішення представити свій досвід педагогічній громадськості Тростянеччини, вітаючи із завершенням конкурсних змагань та успішно пройденим професійним «іспитом», вручила кожному із 16 учасників грошову винагороду. Переможці та призери конкурсу були нагороджені грамотою відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації за високий професіоналізм у справі реалізації на Тростянеччині національної стратегії виховання підростаючого покоління, решті учасникам – складені подяки за відповідальне ставлення до виконання професійних обов’язків.

Особливу подяку за якісну підготовку переможців і призерів конкурсу у 2-х номінаціях організаційний комітет висловлює керівникам Білківської ЗОШ І-ІІІ ст. Маленко Людмилі Борисівні та Боромлянського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. Білоус Світлані Миколаївні, а також журі, які забезпечили проведення глибокого аналізу змісту професійної діяльності педагогів-конкурсантів на відповідність сучасним вимогам і потребам суспільства та об’єктивне оцінювання –  Касьяненко Світлані Іванівні, Синявіній Тетяні Миколаївні, Яценко Галині Вікторівні (КЗ ТРР «Районний методичний центр»), Волошиній Надії Володимирівні (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 1), Влезько Ользі Миколаївні (Тростянецька ЗОШ І-ІІІ ст. № 4), Шудрик Тетяні Миколаївні (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 5), Сивовол Тетяні Миколаївні (Боромлянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ), Таран Анжелікі Володимирівні (Тростянецька СШ І-ІІІ ст. № 2), Винниченко Валентині Миколаївні (Гребениківська ЗОШ І-ІІІ ст.).

А на переможців далі очікує відповідальний етап підготовки до участі у ІІ (обласному) турі Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року». Щиро сподіваємося, що їх професійний успіх, отриманий у рамках районних змагань, матиме повторення і на вищих його рівнях. Тож, крокуйте впевнено, переможці! Нехай наші довіра та підтримка, а ваші творчість і наполегливість стануть запорукою чергових перемог!

Волочаєва Лариса Анатоліївна, директор комунального закладу

Тростянецької районної ради «Районний методичний центр»,

  заступник голови організаційного комітету І (районного) туру

Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року» 2015 р.