Методичний кейс обласного семінару для директорів загальноосвітніх навчальних закладів Сумської області з теми «Реалізація завдань національно-патріотичного виховання дітей і молоді у системі загальної середньої та позашкільної освіти. Управлінський аспект» (25.05.2017, базові установи та заклади: відділ освіти Тростянецької районної державної адміністрації; комунальний заклад Тростянецької районної ради «Районний методичний центр»; Тростянецькі спеціалізовані школи І-ІІІ ступенів №№ 1, 2, 3 Тростянецької районної ради; комунальний позашкільний навчальний заклад Тростянецької районної ради «Палац дітей та юнацтва»; Тростянецький районний краєзнавчий музей):

  • План роботи
  • Нова українська школа: реалізація завдань національно-патріотичного виховання дітей і молоді – управлінський аспект. Перлик Вікторія Володимирівна, методист з управлінської діяльності Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, керівник семінару
  • Удосконалення національно-патріотичного виховання в контексті подолання сучасних викликів. Сукачова Наталія Михайлівна, методист з національно-патріотичної роботи та «Захисту Вітчизни» навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку  Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
  • Управління процесом національно-патріотичного виховання дітей і молоді Тростянецького району. Роженко Павло Петрович, начальник відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації, Яценко Галина Вікторівна, методист з позашкільної, позакласної та виховної роботи комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр». Мультимедійна презентація досвіду.
  • Національно-патріотичне виховання. З досвіду роботи освітян Тростянеччини. Збірник містить матеріали з досвіду національно-патріотичного виховання дітей і молоді у системі загальної середньої освіти Тростянецького району Сумської області. Матеріали пропонують ознайомитись із досвідом управління системою виховної роботи з боку відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації, керівників загальноосвітніх навчальних закладів Тростянецького району, досвідом організації науково-методичного супроводу процесу реалізації завдань національно-патріотичного виховання працівниками комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр», досвідом учителів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянецького району щодо формування громадянської компетентності школярів через призму навчально-виховного процесу.
  • Парад успіху переможців та призерів районної віртуальної виставки творчих робіт учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини «З Україною у серці!» 2017 року. Волочаєва Лариса Анатоліївна, директор комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр», Синявіна Тетяна Миколаївна, методист з психологічної служби комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр». Комплект матеріалів:
  1. Cценарій Параду успіху.
  2. Мультимедійний супровід Параду успіху.
  3. Віртуальна виставка 2017 року.
  4. Наказ від 20.03.2017 № 154-ОД «Про організацію та проведення районної віртуальної виставки творчих робіт учнів 5-11 класів «З Україною у серці!» (додаток – Положення).
  5. Наказ від 17.05.2-10 № 287-ОД «Про підсумки проведення районної віртуальної виставки творчих робіт учнів 5-11 класів «З Україною у серці!» 2017 року».

Матеріали методичного кейсу районного постійно діючого проблемного семінару директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянецького району з науково-методичної проблеми «Організаційно-педагогічні умови управління якістю навчально-виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі». Заняття ІІ. Тема. Реалізація компетентнісного підходу в освіті: управлінський аспект проблеми (08.02.2017, базова установа – КЗ ТРР “Районний методичний центр”)

 


Методичний кейс районного постійно діючого проблемного семінару директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянецького району з науково-методичної проблеми «Організаційно-педагогічні умови управління якістю навчально-виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі». Заняття І. Тема. Проблема якості освіти як одна з центральних у сучасній освітній політиці. Структура якості освітнього процесу та інноваційні інструменти управління якістю освіти (дата проведення – 11.03.2016).

 


Методичний кейс районного семінару-практикуму директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянецького району з науково-методичної проблеми «Психологічні аспекти управління навчальним закладом» (дата проведення – 25.11.2015 р., базовий заклад – Боромлянський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ).

 


СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ:

ВИЗНАЧАЄМО ТРАЄКТОРІЮ

 

аві13 березня 2015 року на Тростянеччині відбулася районна науково-практична конференція директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини з теми «Управління загальноосвітнім навчальним закладом у режимі розвитку: підвищуємо якість освіти».

Очолив роботу конференції Павло Петрович Роженко, начальник відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації. Участь у форумі керівників загальноосвітніх навчальних закладів також взяли виконуючий обов’язки ректора Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ігор Анатолійович Медведєв, голова Тростянецької районної профспілкової організації працівників освіти і науки Валентина Олександрівна Соломахіна, головний спеціаліст відділу освіти Петро Васильович Кузуб, педагогічні працівники комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр».

Учасники конференції розглянули шляхи реалізації стратегічних галузевих завдань, які окреслені Національною стратегією розвитку освіти в Україні до 2021 року, зокрема, таких як здійснення ефективного управління інноваційним розвитком загальноосвітнього навчального закладу, вдосконалення управлінської компетентності керівників освітніх установ, забезпечення особистісного розвитку дитини згідно з її індивідуальними здібностями та потребами, побудова ефективної системи національного виховання, розвиток науково-методичної та інноваційної педагогічної діяльності, підвищення якості навчально-виховного процесу на інноваційній основі – засобами реалізації особистісно та компетентнісно орієнтованих підходів, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, вдосконалення бібліотечного та інформаційно-ресурсного забезпечення, інформатизації освітнього середовища тощо (програму конференції див. нижче).

Базовим закладом для практичного показу впровадження освітніх інновацій став Смородинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад, де директором Віктором Олександровичем Нужненком, учителем історії, та заступником директора з навчально-виховної роботи Аллою Миколаївною Круподер, учителем української мови й літератури, були проведені відкриті уроки.

Учасниками конференція прийнята резолюція, яка визначає пріоритетні напрямки роботи освітян на шляху оновлення процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами, прискорення темпів їх інноваційного розвитку, забезпечення якісних освітніх послуг.

 Волочаєва Лариса Анатоліївна, директор

КЗ ТРР «Районний методичний центр»

 

 

Узагальненні матеріали районної науково-практичної конференції директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини з теми «Управління загальноосвітнім навчальним закладом у режимі розвитку: підвищуємо якість освіти» 

ПРОГРАМА

районної науково-практичної конференції

директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини

з теми

«УПРАВЛІННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

У РЕЖИМІ РОЗВИТКУ: ПІДВИЩУЄМО ЯКІСТЬ ОСВІТИ»

 

08.00 – 09.00               Організаційний модуль.

 

  • Заїзд, реєстрація учасників районної науково-практичної конференції (м. Тростянець, вул. Червоноармійська, 53/в, відділ освіти Тростянецької районної державної адміністрації, Комунальний заклад Тростянецької районної ради «Районний методичний центр»).

 

  • Огляд виставкових панорам:

 

  • «Робота педагогічного колективу над науково-методичною проблемою – довгостроковий особистісно орієнтований управлінський проект розвитку». Волочаєва Лариса Анатоліївна, директор комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр»

 

  • «Концепція розвитку як стратегія інноваційного управління». Касьяненко Світлана Іванівна, заступник директора з науково-методичної роботи комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр».

 

09.00 – 11.15               Науково-інформаційний модуль.

 

  • Відкриття районної науково-практичної конференції.

 

  • Управління розвитком загальної середньої освіти: генеруємо та впроваджуємо інновації. Роженко Павло Петрович, начальник відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Особливості реалізації особистісно орієнтованого підходу щодо розвитку дитини в умовах малокомплектного загальноосвітнього навчального закладу. Панов Валентин Васильович, директор Люджанського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу Тростянецької районної ради.

 

  • Створення сприятливих соціальних умов для розвитку дитини через взаємодію родини та школи: з досвіду реалізації родинно-сімейного виховання. Стоцька Ірина Олександрівна, директор Новгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради.

 

  • Духовно-моральне виховання учнів: впроваджуємо ідеї науково-дослідного проекту «Українська національна школа-родина». Яценко Любов Олександрівна, директор Гребениківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради.

 

  • Використання народних традицій у системі національного виховання як основи забезпечення духовної єдності поколінь, становлення громадянина-патріота України. Конєва Тетяна Миколаївна, директор Дернівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу Тростянецької районної ради.

 

 

  • Формуємо патріотичну свідомість школярів – сприяємо розвитку громадянського суспільства. Галицька Ірина Іванівна, директор Буймерської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради.

 

12.00 – 14.00               Практичний модуль.

 

  • Демонстрація досвіду інноваційної діяльності педагогічного колективу Смородинського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу Тростянецької районної ради. Нужненко Олександр Вікторович, директор Смородинського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу Тростянецької районної ради.

 

  • Управлінський діалог із проблемних питань організації ефективного управління навчальним закладом у режимі розвитку. Учасники районної науково-практичної конференції.

 

14.00 – 14.30               Підбиття підсумків. Рефлексія.

 

  • Розгляд проекту резолюції районної науково-практичної конференції та пропозицій учасників. Прийняття резолюції.

 

  • Експрес-діагностування керівників загальноосвітніх навчальних закладів – учасників районної науково-практичної конференції.

  

 

РЕЗОЛЮЦІЯ

районної науково-практичної конференції

директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини

з теми «Управління загальноосвітнім навчальним закладом

у режимі розвитку: підвищуємо якість освіти»

13 березня 2015 року

 

Заслухавши та обговоривши виступи учасників районної науково-практичної конференції – наукових працівників Сумського ОІППО, спеціалістів відділу освіти Тростянецької РДА, працівників районної методичної служби, директорів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянецького району – конференція відзначає, що установами освіти та навчальними закладами Тростянеччини проводиться відповідна робота щодо реалізації системи заходів із розвитку галузі освіти, спрямованих на виконання діючих нормативно-директивних актів України з питань освіти, створення умов для забезпечення якісної освіти, підвищення професійної майстерності педагогічних кадрів з метою реалізації ними концептуальних ідей та поглядів розвитку освіти, визначених стратегічними документами галузі, зокрема, Національною доктриною розвитку освіти, Національною стратегією розвитку освіти в Україні до 2021 року.

Конференція визначає пріоритетні напрямки роботи освітян на шляху оновлення процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами, прискорення темпів їх інноваційного розвитку, забезпечення якісних освітніх послуг, а саме:

 

  • у діяльності відділу освіти Тростянецької райдержадміністрації:
  • створення умов оптимального функціонування закладів загальної середньої освіти відповідно до діючого законодавства;
  • забезпечення якісної, доступної загальної середньої освіти шляхом сприяння інноваційному розвитку загальноосвітніх навчальних закладів;
  • максимальне сприяння та залучення всіх ресурсів для підтримки переходу загальноосвітніх навчальних закладів із режиму функціонування в режим керованих інноваційних змін – змін педагогічної системи, її компонентів (освітнього, дидактичного, виховного, управлінського, матеріально-технічного тощо) та їх структурних елементів, які суттєво поліпшують результати діяльності загальноосвітніх навчальних закладів;
  • запровадження системних моніторингових досліджень якості регіональної загальної середньої освіти, у тому числі ефективності управління загальноосвітніми навчальними закладами.

 

  • у діяльності комунального закладу Тростянецької районної ради «Районний методичний центр»:
  • удосконалення системи науково-методичної підтримки розвитку управлінської компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів здійснювати ефективне управління впровадженням освітніх інновацій;
  • удосконалення науково-методичного супроводу інноваційної діяльності педагогічних кадрів;
  • забезпечення науково-методичного супроводу регіональних моніторингових досліджень якості загальної середньої освіти;
  • вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду з питань управління розвитком загальноосвітнього навчального закладу;
  • створення електронного банку регіональних освітніх інновацій з питань управління загальноосвітнім навчальним закладом: програм розвитку, концепцій, моделей, технологій.

 

  • у діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів:
  • реалізація принципу особистісно орієнтованого управління інноваційним розвитком навчального закладу на основі творчого використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського;
  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі впровадження педагогічних інновацій, зокрема, особистісно, компетентнісно та діяльнісно орієнтованих підходів, створення умов для диференціації та профілізації навчання;
  • опанування теорії менеджменту, реалізація ідей демократизації, гуманізації, системності, інноваційності управління, створення позитивного іміджу навчального закладу;
  • формування якісно нової моделі загальноосвітнього навчального закладу через упровадження програмно-цільового управління, створення (корекція) програми розвитку навчального закладу – довгострокового нормативно-управлінського документу, що характеризує наявні досягнення і проблеми, основні тенденції, головні цілі, завдання та напрямки навчання, виховання, розвитку учнів, особливості організації кадрового та методичного забезпечення педагогічного процесу, інноваційних перетворень навчально-виховної системи;
  • запровадження системи моніторингу якості освіти у загальноосвітніх навчальних закладах як комплексу процедур спостереження, поточного оцінювання, перетворень керованих підсистем установи і спрямування цих перетворень на досягнення параметрів розвитку навчального закладу;
  • удосконалення загальноосвітнього навчального закладу як соціального інституту, в якому учні набувають соціальної, громадянської, інших життєвих компетенцій, навичок саморозвитку та самовдосконалення;
  • створення принципово нових моделей науково-методичної роботи, що сприятимуть реалізації стратегії розвитку навчального закладу;
  • стимулювання педагогічних працівників щодо творчого підходу до вирішення проблеми підвищення якості освіти;
  • створення і впровадження ефективних механізмів фінансового і ресурсного забезпечення інноваційної освітньої діяльності загальноосвітнього навчального закладу.