Кожному відомо, що школа – центр виховного простору, а створення виховної системи в школі – безперервний процес спільного творчого пошуку всього педагогічного колективу.

Хочу наголосити, що виховання має стати невід’ємною складовою всього освітнього процесу, проходячи як через навчальні предмети, так і систему позакласної, позашкільної роботи, та має орієнтуватися на загальнолюдські цінності, зокрема: морально-етичні та соціально-політичні.

Зосереджую вашу увагу на тому, що базовою платформою виховання цілісної особистості, патріота з активною громадянською позицією залишається національно-патріотичне виховання, складовими якого є:

  • духовно-моральне;
  • громадянсько-патріотичне;
  • військово-патріотичне.

Позитивний досвід роботи у 2016-2017 н.р. з питання «Морально-етичного виховання школярів» представили колективи Смородинського НВК та Полянського НВК, на базі яких були проведені РСП керівників шкільних методичних об’єднань класних керівників та заступників директорів з виховної роботи.

У травні 2016-2017 н.р. наш район представив досвід роботи з національно-патріотичного виховання в рамках проведення обласного семінару-практикуму директорів ЗНЗ. Хочу подякувати педагогічним колективам, які долучилися до цього заходу та презентувати свій досвід роботи з національно-патріотичного виховання (школи міста, району та ПД та Ю).

В напрямку військово-патріотичного виховання є вагомим досягненням проведення І-й районного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), координатором якої є КПНЗ ТРР «Палац дітей та юнацтва». У грі взяли участь 9 ЗНЗ району: Тростянецька СШ № 1, 2, 3, 5, ЗОШ № 4, Смородинський НВК, Білківська ЗОШ, Боромлянський НВК, Кам’янська ЗОШ.

Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») є системною формою позакласної роботи з військово-патріотичного та морально-етичного виховання, важливим засобом формування патріотичної свідомості, спортивно-оздоровчої роботи та активізації роботи по відродженню і розвитку історичних, патріотичних, господарських та культурних традицій Українського козацтва.

Хочу відзначити діяльність ПД та Ю, адже на обласному рівні команда посіла ІІІ місце, керівником якої є Омельчук Е.А. У 2017-2018 н.р. планується розширити межі вікових категорій з метою залучення більшої кількості учасників, адже грі приділяється надзвичайно велика увага на державному рівні.

Ви вже знаєте, що під системою виховної роботи розуміють взаємопов’язані виховні заходи (справ, акцій), що ведуть до поставленої мети. Тож 2016-2017 н.р. був насичений різнобарв’ям заходів патріотичного спрямування.

Приємно відзначити, що в навчальних закладах Тростянецького району налагоджено співпрацю учнівських і педагогічних колективів навчальних закладів Тростянецького району з громадськими організаціями «Сокіл» та «Овес».

Розвивається волонтерський рух. Зокрема, волонтерським загоном «Поклик» Смородинського НВК було поновлено пам’ятник невідомому льотчику, який загинув у 1943 році, захищаючи Смородине.

Плануючи свою роботу, ми повинні пам’ятати, що виховання – це процес цілеспрямованого впливу вихователя на учня з метою формування духовно-моральних цінностей, які визначатимуть особистість школяра як майбутнього свідомого громадянина, патріота незалежної України.

Пріоритетні завдання на 2017-2018 н.р.

Організувати:

  • пошуково-дослідницьку, краєзнавчу роботу, застосовувати різноманітні форми і методи в процесі національно-патріотичного виховання, як традиційні, так і сучасні (відкриті трибуни, дебати, віртуальні мандрівки, флешмоби, тренінги та ін.);
  • роботу шкільних музеїв як центрів патріотичного виховання;
  • участь учнів у волонтерських акціях, у заходах патріотичного спрямування;
  • екскурсії з вивчення історії рідного краю; пошуково-дослідницьку, краєзнавчу роботу; заходи зі збереження пам’яток історії; зустрічі з героями АТО, ветеранами Другої Світової війни, видатними людьми нашого краю.

Шановні колеги! Завершуючи виступ, хочу наголосити, що освітня установа – унікальне утворення. Тут сходяться інтереси кількох поколінь (батьків, учнів, вчителів). Виховну систему не можна принести в школу, вона може зародитися і розвиватися тільки індивідуально. Тому від кожного з вас залежить наскільки успішною вона буде.

 

Яценко Г.В., методист з позашкільної, позакласної та виховної роботи КЗ ТРР «Районний методичний центр»

(з виступу на серпневій конференції педагогічних працівників Тростянецького району 2017 року)